Thursday, 12 April 2018

Kita Wajib Memilih

Lama tidak menulis rupa-rupanya.... sudah empat bulan dalam tahun 2018. Barangkali banyak betul perkara demi perkara yang perlu disudahkan dalam tugasan harian. Atau.. kerana fokus dalam penulisan buku baru yang entah bila akan siap.

Tapi di ketika ini topik popular ialah raya... bukan raya biasa. Raya pilihanraya. Maka, inilah masa kita perlu memilih. Memilih peminpin untuk membawa negara dan rakyat menuju kehidupan yang terurus dan lebih baik.

Maka, di ketika ini.. kita wajib bertanya ... apakah kita suka pada yang sedia ada? Atau .. tidak sukakah kita? Ketika usia 2 hari lagi menjangkau separuh abad .. maka saya sangat risau tentang pilih memilih ini. Jangan buat tidak peduli. Kerana tidak peduli kita akan melibatkan masa depan anak cucu kita.

Kita wajib bersama 'berperang' pangkah. Kerana itulah perang zaman ini. Kerana itu kita wajib memilih. Hanya ada dua pilihan ... yang sekarang atau alternatif.

Pilihlah dengan iman dan takwa. Dengan akal yang terbuka dan penuh analisa. Sesungguhnya pada secalit pangkah itu, ada kuasa.

No comments: