Thursday 4 December 2008

Rahmat di Sebalik Tersesat

Pada hari Isnin yang lepas, ketika jarum jam telah menunjukkan pukul 6 petang, kami mengambil keputusan untuk ke Jugra, melawat cucu saudara yang baru selesai berkhatan. Perjalanan kami sepatutnya hanya mengambil masa sejam lebih, tetapi setelah sudah hampir dua jam kami masih lagi berpusing-pusing, tersesat. Akhirnya, Gem 1 memberhentikan kereta di sebuah masjid di daerah Banting. Sebaik kereta berhenti, saya melangut ke langit.. MasyaAllah, saya ternampak 'smiley face' yang tertera di langit. Semua anak-anak berteriak gembira .. "Look ! There's a smiley face". Maha Suci Tuhan yang melakarkan alam. Di ketika terdapat berjuta-juta bintang di langit, Allah hanya memilih dua bintang sahaja yang kelihatan dan berkerlipan di tengah-tengah kegelapan malam.

Inilah 'Smiley Face' yang tertera di keratan akhbar Utusan Malaysia, Selasa, 2 Disember, 2008

Rupa-rupanya, itulah satu FENOMENA CAKERAWALA, "bulan sabit yang kelihatan tersenyum berada dengan kedudukan bintang Musytari dan Zuhrah di atasnya. Gambaran init turut disaksikan di Kathmandu, Nepal dan beberapa negara lain" (Utusan Malaysia).

Perasaan tidak senang ketika sesat perjalanan diganti dengan rasa penuh kesyukuran. Maha Suci Allah yang memiliki seluruh kerajaan langit bumi.

Yang pasti, anak-anak masih rasa bertuah kerana dapat menyaksikan fenomena tersebut yang berlaku diluar sangkaan.


1 comment:

Izan Syahriah said...

SubhanaAllah... menariknya... ada baca di utusan, untung kak nas dpt tgk live!!!