Saturday 10 July 2010

Angan Gem 7

Gem 7 baru menyambut ulang tahun kelimanya bulan lepas. Beliau suka bercerita tentang apa yang beliau inginkan. Minggu lepas, ketika memeluknya, beliau berkata, "Mummy.. I want to go to America.. I want to buy a house there". Tanya saya, "Why?". Katanya, "I want to meet Justin Beber, he lives there!". Untuk memiliki rumah di USA, bukanlah satu cita-cita yang mudah. Ada dua perkara syarat utama perlu dimiliki: kepandaian dan kekayaan. Maka, kami akan berdoa agar Gem 7 dikabulkan cita-citanya suatu hari nanti, tapi.. tentulah cita-citanya untuk memiliki rumah di sana.. dan bukannya bertemu Justin, si penyanyi kecil itu!

Lalu, saya terkenang kembali cita-cita masa lampau. Ketika berusia tujuh tahun, secara diam-diam, saya ingin sekali menyaksikan sendiri bahawa fakta dunia ini terbahagi dua... di sebelahnya malam dan di sebelah yang lain pula siang adalah benar. Bukankah Allah mengabulkannya 11 tahun kemudian, lalu menempatkan saya di New York.. tempat yang benar-benar mempunyai beza waktu 12 jam dengan waktu Malaysia. Dahulu, angan saya pernah diketawakan. Hari ini saya tidak akan mengetawakan mimpi Gem 7, kerana saya benar-benar akur bahawa Allah sentiasa mendengar keinginan tersirat hambanya. Mudah-mudahan, mimpi Gem 7 menjadikan kenyataan. Jika menjadi satu kenyataan, kami memohon doa agar ianya bukan sahaja memberi manfaat untuknya, tetapi membawa kebaikan untuk ugamanya jua. Amin.

1 comment:

Puan Habibah said...

http://www.mudah.my/Halwa+Maskad+Hidangan+Istimewa+Hari+Raya-7027406.htm?last=1


Hi All,

We have start to produce the Halwa Maskad/Turkish Delight/حلوة مسقط a special traditional Malaysian sweet cake. We obtain the secret receipy from our mother and technically it is very difficult to made. It is not too sweet but the texture is still soft. People who had try it, compliment our Halwa Maskad. Anyone want to try it, please call me at 6 019 4567473 or email at warisan.emak@yahoo.com

Thanks for your support
Puan Habibah
Kulim, Kedah
Malaysia


Hi Semua,

Saya dah buat produk halwa maskad ini. Telah mendapat pujian ramai. Tidak terlalu manis & lembut. Boleh order dan dipos.Sudilah mencuba produk traditional ini. Contact : 019 4567 473, email : warisan.emak@yahoo.com

Terima Kasih
Puan Habibah
Kulim, Kedah
Malaysia