Tuesday 24 May 2016

Melepaskan Terbang

Dua hari lepas ketika dinihari kami bergegas ke lapangan terbang KLIA untuk menghantar Gem 3 ke Tokyo. Cepat benar rasanya masa berlalu. Terasa seperti baru menghantar beliau memulakan pengajian ke Universiti Teknologi Petronas. Ketika ini beliau sudahpun menamatkan semester akhirnya di situ InsyAllah. Maka, sekaligus sudah memasuki dunia pekerjaan.

Rupanya, dalam diam-diam beliau telah memohon pekerjaan di sana-sini.  Untuk permulaan, ada 3 pilihan di tangan. Satu syarikat X telah menawarkan pekerjaan dengan tarikh mula bekerja yang telah ditetapkan. Syarikat Y pula menawarkan pekerjaan selepas beliau membentangkan Projek Akhirnya. Tapi akhirnya beliau memilih untuk mencuba nasib di syarikat Z. Biarpun perlu menghadapi temuduga lagi untuk fasa ke 5, itulah jalan yang dipilih. Barangkali, kerana terliur dengan tawaran sebulan untuk berada di Tokyo dengan pembiayaan yang ditanggung sepenuhnya oleh syarikat itu.


Ketika melambainya di bawah ... kelihatan beliau berjalan keseorangan menuju ke pintu masuk pelepasan. Perjalanan di hadapan pasti ada cabaran. Tapi kami melepaskan anak ini terbang. Mudah-mudahan dengan hijrah ini, anak ini lebih merapatkan hubungan dengan Tuhannya. Itulah sebenarnya sebesar-besar kunci kekuatan dan kejayaan.

2 comments:

Anonymous said...

Tahniah Gem 3...semoga bejaya...
Farah Sharif

sevendrops.blogspot.com said...

Thanks Farah!