Tuesday 26 March 2013

Bertemu Semula

Sudah hampir 5 tahun berlalu, hari ini dapat bertemu semula Penyelia PhD yang utama. Beliau dan keluarga di dalam perjalanan ke Australia dan singgah sebentar di Kuala Lumpur kerana mereka menyukai syurga makanan di Malaysia. Tambahan pula di UK sekarang musim bunga yang sejuk. Mereka menyukai kepanasan yang kita cuba melarikan diri!

Lima bulan lalu merancang untuk bertemu. Hari ini dilalui dengan penuh debaran. Rasa seperti masa dulu-dulu ketika hendak bertemu dengannya pada setiap kali temu janji. 

Akhirnya, kami bertemu - Colin + Sue + Katy Jane. Katy Jane sudah besar panjang rupanya. Sedar tak sedar kami berbual sudah dua jam setengah. Banyak perkara yang dibualkan - bual biasa, bual kertas kerja yang terbengkalai hampir 3 tahun dan yang terakhir ialah ajakan Colin untuk satu kerjasama! Sungguh... ia suatu hajat yang terpendam tapi malu untuk menyatakan kepadanya. Rasa masih tidak layak untuk duduk semeja dengannya sebagai rakan sekerja. Kali ini Colin dan isterinya sama-sama mengajak.. Allahuakbar... ia seperti bulan jatuh ke riba. Mudah-mudahan misi mereka ke Australia berjaya... mudah-mudahan.. dengan izin Allah.

Pertemuan anak murid dan penyelianya

No comments: