Wednesday 6 November 2013

A Priceless Princess - Berhijrah ke Fasa Baru

Alhamdullillah... sempena tahun baru, buku "A Priceless Princess" melangkah ke fasa baru. Ia menembusi pasaran luaran dan dalaman. Pengalaman menulis, mencari-cari penerbit, ditolak penerbit, diterima oleh penerbit lain, menjual di laman Amazon dan menjual sendiri secara online menjadikan ia koleksi rentetan pengalaman yang sangat berharga.

Ia perjalanan yang tidak mudah. Banyak juga aral yang melintang. Ada kala kesedihan sendiri kerana kadang kala ia kelihatan seperti satu usaha yang sia-sia. Pun begitu, benarlah, kita hanya merancang. Takdir yang tersurat tidak terjangka.

Mula-mula, ia hanya dikenali oleh rakan-rakan lama seperti Datin Mariani dan Encik Yusof Ghani. Itupun secara tidak sengaja apabila saya menukar profile Facebook. Kesungguhan mereka membeli dari laman Amazon dengan harga yang tinggi secara pukal seperti memberi satu semangat baru. Malah, rakan-rakan lama juga turut sama mempromosi. Ada yang beli untuk diri sendiri. Ada pula yang membeli untuk memberi. Kesimpulannya, buku ini ada permintaan yang tidak diketahui oleh penulisnya sendiri! Tambahan pula, persekitaran alam maya dengan dunia tanpa sempadan tempat dan masa, turut membantu.

 Ia dibeli secara pos.... lalu keinginan tersirat untuk merasa kemanisan mengepos barangan secara pos laju dirasai... Alhamdullillah.. Allah Maha Mendengar.. biarpun ia cuma bisikan pada diri sendiri..

Pembelian secara pos menjadi berterusan atas permintaan.... lalu keinginan tersirat untuk merasa kemanisan menjual barangan secara online dirasai... Alhamdullillah.. Allah Maha Mendengar.. biarpun ia cuma satu keinginan rahsia yang sekian lama terpendam..


 Ia telah dijadikan cenderahati semasa graduasi.....mudah-mudahan isinya lebih tahan lama dari sejambak bunga...

  Ia dibeli secara terus .... lalu rasa dihargai oleh rakan-rakan sekerja... 

Ia dibeli oleh sahabat lama... dengan bilangan yang banyak untuk diberi... pada siapa? Biarlah rahsia...

Perjalanan ke destinasi ini bagai membisikkan.. manisnya suratan takdir selepas melalui jalan yang berliku. Yakin boleh! Allah Maha Mendengar dan Maha Mengasihi.

No comments: