Tuesday 3 May 2016

Hanya Biasa-Biasa

Tahun ini ialah tahun ke lapan blog ini diwujudkan. Saya kira tujuan utama blog ini ialah untuk menyimpan gambar-gambar kenangan ketika kami sekeluarga melaluinya. Ia dapat dicapai selagi ada rangkaian Internet. Maka semua anak-anak dapat menyelusuri sejarah dan kenangan yang ditinggalkan.

Agak payah untuk memulakan penulisan blog ini. Kerana ia bukan kebiasaan. Menulis bagi saya suatu masa dulu sangat susah. Saya sudah membina blog dan menghapusnya berkali-kali. Payah sungguh untuk mencantum ayat dan cerita. Saya kira faktor utama saya meneruskan blog ini ialah ketika disapa oleh seseorang dari Jepun. Beliau berkata konsep bercerita yang saya lakukan ketika itu bagus untuk kenang-kenangan di masa hadapan. Saya meneruskan coretan bukan kerana pujiannya, tetapi kerana saya baru terasa bahawa coretan yang tidak seberapa ini boleh dibaca di mana-mana. Maka, ia sangat sesuai untuk menjadi rujukan anak-anak di masa hadapan tidak kira di mana mereka berada.

Rupa-rupanya, coretan ini sampai jua ke mata-mata pembaca maya yang entah di mana mereka berada. Jika dulu ia hanya dibaca oleh beberapa orang, sekarang ia melonjak ke angka melebihi 50 orang untuk sehari. Siapakah pembaca ini? Sudah tentu saya tidak mengenali ke semuanya. Namun, kehadiran anda memberi semangat untuk terus menulis.. mudah-mudahan jika ada kebaikan di sini, ada juga sedikit pahala yang dapat dikaut untuk ke alam sana yang kekal abadi.

Blog ini hanya tulisan biasa-biasa. Terima kasih kerana sudi membaca .....

No comments: