Thursday 20 August 2009

Marathon Ramadhan

Ramadhan datang lagi.. Syukur kerana Allah masih memanjang usia untuk meraikannya. Sedar atau tidak, meraikan Ramadhan adalah satu marathon.. satu perlumbaan fizikal dan jiwa. Berlumba dengan diri sendiri dengan melakukan pelbagai ibadah untuk mendapat rahmat Allah. Moga-moga pencapaian bagi Ramadhan kali ini lebih baik dari yang sebelumnya. Kata ustaz Aminuddin (Dewan Al-Ghazali, 9.00 pagi, 20/08/2009), dalam kekalutan pada hari Kiamat, tiadalah lagi pertolongan kecuali tiga perkara: Syafaat dari insan terpilih (nabi dan rasul), Al Quran dan PUASA. Orang yang puasanya diterima Allah, bertukar menjadi sesuci bayi yang baru dilahirkan. Allah telah menyediakan satu pintu Syurga.. Ar-Arayyan.. untuk dimasuki oleh hamba-hamba yang telah berpuasa keranaNya.

Oh Allah, jadikanlah kami pada Ramadhan kali ini sebagai peserta Marathon Ramadhan dari garis mula sehingga ke garis penamat. Kuatkanlah fizikal dan rohani kami untuk menyertai perlumbaan ini untuk mencari pintu-pintu kebaikanMu yang luas terbuka. Jadikanlah puasa Ramadhan kali ini sebagai teman kami yang paling istimewa disisiMu pada hari kami bertemu Mu nanti.
Amin. Amin. Amin.

4 comments:

Anonymous said...

Salam,
kak maaf zahir batin atas segala keterlanjuran perbuatan dan perkataan. Semoga kita sama-2 menjadikan ramadhan kali ini lebih baik dari sebelumnya.

Amin
farah Sharif

zafwah said...

kak nas..slmt menyambut ramadhan..minta maaf klu ada salah silap saya pd akak sekeluarga..

kak cahaya said...

Amin...

Salam kemaafan dari jauh dari kami sekeluarga kak..salah silap.halal makan minum, terlanjur kata, terumpat keji (hehe..)..sengaja atau tidak...

SevenDrops said...

Faraf, Farah and Cahaya,

Akak sekeluargapun begitu juga... moga Ramadhan kali ini menjadi sebaik-baik teman di akhirat nanti