Thursday 5 January 2012

Tersentuh

Petang semalam ketika asyik melayan pertanyaan pelajar, tidak disedari ada beberapa sms diterima. Apabila keadaan menjadi reda, sayapun membaca satu demi satu sms itu. Rupa-rupanya ianya dari seorang ibu yang anaknya di dalam kelas yang sama di tadika Gem 7 dulu. Kelihatan permintaannya sangat tergesa. Anaknya rindukan Gem 7 sehinggakan tidak mahu ke sekolah jika Gem 7 tiada. Si ibu meminta untuk dapat mempertemukan anaknya dengan Gem 7 supaya Gem 7 dapat menperjelaskan sendiri kepada anaknya kenapa Gem 7 tidak lagi ke tadika yang sama.

Selepas berbalas-balas sms dengan si ibu, akhirnya saya cadangkan agar mereka bertemu secara online sekitar pukul 8.30 malam. Maka ketika waktu berkenaan, dapatlah mereka bertemu secara online. Hari ini kami membawa Gem 7  semula ke tadika lama. Entah apalah yang akan diperkatakan antara mereka. Yang pasti, semalam, Gem 7 ada berkata kepada kawannya, "Later, when you grow up like me, you'll also go to the 'BIG SCHOOL!".

Ketika menamatkan pertemuan mereka secara online semalam, si ibu berkata kepada Gem 7,"You can come to our house anytime you want, we'll pick you up". Ahh... nilai sebuah persahabatan, saya cukup tersentuh!

No comments: