Wednesday 30 November 2011

Cepatnya Masa Berlalu...

Cepat sungguh rasanya masa berlalu. Masih terbayang bagaimana kami menghantar Gem 3 ke asrama nun di utara. Memasuki sekolah baru ketika bulan April bukanlah masa yang baik. Bukan sahaja perlu menyesuaikan dengan keadaan yang baru, tetapi banyak perkara yang perlu diuruskan. Tambahan pula, untuk menjimat kan wang kerajaan, pihak sekolah diarah untuk mengarah semua pelajar asrama pulang setiap 2 minggu. Maka, ia kelihatan sukar bagi pelajar yang tinggal berjauhan dari sekolah. Tapi Gem 3 agak tabah. Maka pandailah beliau menaiki kapal terbang atau bas untuk pulang bersendirian.

Sudah tentu kaum kerabat di Penang banyak membantu kehidupan Gem 3 di sana. Terima kasih yang tidak terhingga untuk mereka.

Hari ini Gem 3 akan pulang bersama-sama dengan barangan yang banyak. Tamatlah sudah satu episod kehidupan. Kehidupan baru menanti di hadapan. Mudah-mudahan ia kehidupan yang lebih baik dan dirahmati Tuhan.

2 comments:

JHaZ KiTaRo said...

salam kenal.. jemput singgah blog hamba (Aku Sebutir Pasir) kalau nak baca pengalaman hamba kembara ke 46 buah negara.. :)

Anonymous said...

Salam JHazKitaro,

Terima kasih sudi untuk berkenalan, InsyaAllah saya akan mengujungi blog anda.

sevendrops