Tuesday 17 July 2012

Tangga di Carta: Satu Kejutan

Pada 13/07/2012 saya memberanikan hati menulis satu warkah maya untuk Encik Nihad Awad. Siapa Nihad Awad? Beliau merupakan Director kepada National Executive Council untuk Washington-based Council on American - Islamic Relations (CAIR) - satu pertubuhan terbesar Muslim yang merperjuangkan hak-hak asasi American-Muslim. Apa tujuannya? Semata-mata ingin memperkenalkan "A Priceless Princess". Kata saya di dalam e-mail, mungkin buku kecil itu boleh memberi sedikit manfaat untuk komuniti di sana terutama pada anak kecil dan muallaf yang baru.

Pada 14/07/2012, saya menerima balasan e-mail peribadi darinya! Katanya, beliau mengucapkan tahniah dan akan membantu. Beliau arahkan juga jawatan kuasanya untuk membantu mempromosikannya.

Hasilnya?

Hari ini ketika carta "A Priceless Princess" sangat menghampiri anak tangga popular yang ke 2 JUTA, ia mencanak naik ke anak tangga 253,077! Ia satu anak tangga terbaik setakat ini yang saya sendiri tidak menaruh sangat harapan ketika kedudukan semakin merudum. Dengan anak tangga itu, si buku kecil itu sudah mampu juga bertapak di anak tangga ke 14 dalam kategori Books > 4-for-3 Books > Religion & Spirituality > Islam > General. Sedangkan ia sudah terkeluar carta beberapa hari yang lepas selepas beransur-unsur turun dari tangga ke 84 kemudian 95 kemudian 100 kemudian terkeluar carta.

Grafnya menjadi begitu



Alhamdullillah. Atas bantuanMu Tuhan. Sesungguhnya Engkaulah yang mendatangkan ilham dan keberanianku untuk menerjah.

 

4 comments:

teratakmuslaily said...

tahniah kak!..

Anonymous said...

Thank you Laily!

sevendrops

-dal- said...

Tahniah KakNas!!! Semoga terus succes

Anonymous said...

Dal,

Thank you Dal!

sevendrops